Középkorú férfiak félelmei
2014. augusztus 12. írta: regulat

Középkorú férfiak félelmei

Ez bizony egy férfikönyv… nem mondom, hogy érdeklődő nőknek nem ajánlanám, de… De. Nem ajánlanám, tulajdonképpen senkinek sem ajánlanám. Kell hozzá néhány együttható, hogy az ember élvezni tudja. Nekem most szerencsém volt.

menekülő.jpgMartin Walser Menekülő ló (Magvető – RakétaRegénytár, 1978) című kötetét ismét a KMO nyitott könyvespolcának köszönhetem. Furcsa könyv, na. Mondjuk akkor szerencsés az olvasó, ha…

Na jó, előbb egy kicsit a történetről. Két házaspár összeakad egy nyaralóhelyen. Nem, nem teljesen idegenek a férfiak, Helmut és Klaus fiatal korukból ismerik egymást. Egykor barátok voltak… és most itt a lehetőség, hogy huszonhárom év után, újra.

Ég és föld, vagy inkább tűz és víz a két férfi.

És ezért van az, hogy úgy érzem, a csillagok szerencsés együttállása kell hozzá, hogy ezt a történetet a maga nagyszerűségében élvezni tudjuk, mert

Helmut, a tanár a megbízható a láthatatlan… az ember, aki nem akar mást a sorstól, hogy hagyja békén, és bőven ellenne azzal, ha foto szintetizálhatna.

Klaus viszont vibrál. Fiatal felesége van, sportolni kezd, életmódot vált, önmegvalósít és meg akarja ragadni a napot. Mondjam magyarul? Kapuzárási pánikban szenved.

És a történet igazából arról szól, hogy ez a két ellentétes erő hogyan is hat egymásra.

Hogy Klaus tüze felhevíti Helmut langyos állóvizét, vagy a ez a langyos víz kioldja a tüzet?

Szóval nem ajánlom senkinek, mert

  • kell hozzá némi hajlam az iróniára.
  • kell hozzá némi tapasztalat. Már nem árt, ha a negyvenes férfiak két eme végletes példányának néhány társával találkozott már az olvasó. Milyen jó helyzetben vagyok… így, hogy megéltem azt az életkort, és nem vagyok egyik véglet sem.

Na jó, legalábbis én azt hiszem, hogy nem vagyok az. És az életmódfasisztákat különösen utálom.

És pont ez az, amiért nem merem ajánlani. Feltételezésem szerint az esélyes olvasók többsége, vagy nem negyven feletti férfi, vagy [sajnos nálunk ez nemzeti sport] képtelen az öniróniára.

De, ha valaki belevág, akkor álljanak neki úgy össze a csillagok, mint nekem.

 

Most látom, hogy ez a második Walser kötet, amit olvastam. A Levél Lord Liszthez című kötetet huszonévesen olvastam. Tetszett, de nem volt az igazi. Újra kéne olvasni, azóta beértem a problémás középkorú férfiak megértéséhez.

A bejegyzés trackback címe:

https://hajokoffer.blog.hu/api/trackback/id/tr956598801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása